Today I'm here to talk you about one of my favourite books of all times! I read it perhaps five years ago (more or less), but to this day I never forgot it. i found it in my school's library, but since I never found it again, I remembered the name though, so I researched it and finally discovered it was an italian book (I read it translated) and since then one of my goals have been buying the book in the original italian and reading it whole!
This is an image ofthe cover, and right here you can see the reason I loved it so much (because yes, I judge a book by it's cover). This story is told in two different perspectives, the girl's and the boy's. Of course it's a YA romance, but I found it really beautiful, so I look forward to read it again!
"C'è una generazione fatta di sms, gavettoni, crèpes alla nutella, professori frustrati; c'è la voglia di essere ascoltati e di giudicare la vita, gli adulti, l'ingiustizia. Ci sono Carlo e Alice: stessa classe e, a volte, stesso banco. Lui è meravigliosamente imbranato, senza modelli da incarnare, senza maschere. Lei si sente diversa, non omologata, è uno spirito critico e, al contempo, una sognatrice. Il loro cuore è ancora poco addestrato, bravissimo a sbagliare. E così Alice casca tra le braccia di Giorgio, nascosto e intrigante. Carlo si lascia sedurre da Ludovica, la classica ragazza facile che sa il fatto suo. Diciotto anni. Due ragazzi si affacciano su un mondo adulto che capiscono poco, tanto più se la scuola, la famiglia e gli amici si mettono di mezzo... Ma le stelle quante sono è un romanzo senza peli sulla lingua, schietto, diretto, una freccia che va dritta al bersaglio. Una partita di ping-pong sentimentale. Con una bella ventata di romanticismo. Un libro a due facce. A due sessi. A due voci. Per un amore solo."
This is Goodread's preview on it, I found it to be a really pretty story, and completly worth it, if you do decide to read it, I completly reccomend it, it's full of beautiful, inspiring lines, very well written too, definitly gold!
Arrivederci,
Nana
No comments:
Post a Comment